Etapele procesului de aprobare a unui credit cu garanție imobiliară

Etapele procesului de aprobare a unui credit cu garanție imobiliară

Este cunoscut faptul că întregul proces de aprobare a unui credit reprezintă, de regulă, o adevărată luptă pentru solicitanți. Condițiile de eligibilitate drastice, documentația stufoasă, drumurile interminabile, actele doveditoare, adeverințele, timpul de așteptare, venituri suplimentare ce pot sau nu să fie luate în considerare, nu reprezintă altceva decât un stres extraordinar pentru solicitanți, motiv pentru care accesarea unui credit vine la pachet cu o mulțime de griji și emoții.

La Rapid Credit am desfășurat, fără întrerupere, activități destinate îmbunătățirii condițiilor aferente unui credit cu garantie imobiliara, astfel încât ajutorul nostru financiar să nu se transforme într-o grijă pentru clienți odată cu trecerea timpului. Pe lângă condițiile și ofertele atractive, am reușit să îmbunătățim și să eficientizăm întregul proces de aprobare a creditului, atât pentru solicitanții noștri, cât și pentru membrii echipei interne.

Ne-am dorit să le oferim clienților Rapid Credit o experiență unică, completă și plăcută și, totodată, să demontăm pentru totdeauna mitul că accesarea unui credit este un proces stresant, dificil și de lungă durată.

În prezentul articol vei afla care sunt etapele pe care orice solicitant trebuie să le parcurgă în procesul de obținere a unui imprumut cu garantie imobiliara în cadrul Rapid Credit IFN.

Etape principale:

  1. Contactarea instituției de credit
  2. Discuția cu echipa de specialiști
  3. Criteriile de eligibilitate
  4. Stabilirea valorii creditului și a ratei lunare
  5. Depunerea documentelor necesare aprobării creditului
  6. Timpul de așteptare pentru aprobare
  7. Accesarea creditului

Contactarea instituției de credit

Contactarea instituției de credit, indiferent de sursa pe care o alegi (telefonic, online, direct la sediu, email și așa mai departe), reprezintă un prim pas către cunoașterea și înțelegerea absolută a ofertei.

Suntem adepții transparenței, motiv pentru care toate informațiile cu adevărat relevante le poți găsi și pe website-ul nostru, totuși avem convingerea că fiecare solicitant poate avea o situație diferită, de aceea considerăm că interacțiunea cu echipa de specialiști este cea mai potrivită alegere.

Discuția cu echipa de specialiști Rapid Credit IFN

Cel de-al doilea pas, discuția cu echipa de specialiști, este cu siguranță cea mai importantă etapă a întregului proces.

Din aceste considerente am ales să lucrăm doar cu profesioniști în domeniu și să investim în pregătirea acestora, astfel încât potențialii clienți și clienții actuali să se poată bucura de servicii de calitate superioară.

Datorită cunoștințelor și experienței profesionale ale acestora, vei putea beneficia de o întreagă consiliere bazată pe criteriile de eligibilitate și capacitatea ta de a îndeplini aceste condiții. De asemenea poți avea parte de un întreg plan care să cuprindă valoarea maximă a creditului pe care tu o poți suporta, rata lunară și evoluția acesteia, valoarea dobânzii anuale efective, perioada de creditare cea mai potrivită posibilităților tale financiare, garanții și evaluarea acestora, valoarea totală a creditului și multe alte informații, toate fiind adaptate posibilităților și nevoilor tale.

Avem convingerea că specialiștii noștri au capacitatea de a găsi soluții chiar și pentru situațiile dificile ce par că nu vor ajuta deloc la obținerea creditului.

Criteriile de eligibilitate

Criteriile de eligibilitate reprezintă o etapa-cheie în tot procesul de obținere a creditului.

Am lucrat la simplificarea și la flexibilitatea a acestora, astfel că în final am adoptat doar 6 criterii permisive și prietenoase:

  • Solicitantul are datoria de a prezenta documentele referitoare la identificarea persoanei, a venitului și a garanției/garanțiilor propuse.
  • Este necesară existența garanțiilor acoperitoare conform normelor interne.
  • Solicitantul trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani.
  • Solicitantul trebuie să realizeze un venit net cumulat cu cel al codebitorului/garantului de minim 1.000 Lei.
  • Este necesară prezentarea documentelor de venit legale și acceptate de IFN.

Este important să știi că discuția cu specialiștii te poate ajuta considerabil în cazul în care întâmpini probleme în îndeplinirea unuia dintre criteriile menționate mai sus.

Stabilirea valorii creditului și a ratei lunare

În discuția cu specialiștii va fi abordat și subiectul legat de valoarea creditului, perioada de creditare, valoarea dobânzii, a ratelor, și costurile care vor intra în sarcina ta, în calitate de solicitant.

La o prima imagine de ansamblu poți avea impresia că este ușor să calculezi online exact care vor fi ratele pentru valoarea și perioada dorită. În realitate, un simulator online te ajută extrem de mult pentru a-ți face o idee despre dobânzi, plafonul maxim și perioada de creditare.

Consultantul este cel care îți poate face un plan personalizat bazat pe condiții și valori benefice pentru situația ta financiară, astfel încât pe parcurs să nu îți fie dificil să achiți rata lunară. Aportul specialistului este unul important în relația cu fiecare client deoarece intenționăm să contribuim și la stabilitatea financiară a acestora. Este important de știut că acest tip de credit presupune o garantie cu ipoteca imobiliară asupra unui bun imobil cum ar fi: casă, apartament, clădire, vilă, teren intravilan cu sau fără construcție, teren extravilan etc. Acest lucru presupune o analiză amănunțită a imobilelor pe care le oferi cu titlu de garanție, suma împrumutată fiind dependentă de valoarea acestora.

Ai încredere în experiența și cunoștințele profesioniștilor noștri, deoarece îți vor alcătui un plan financiar complet și realist, bazat pe veniturile și cheltuielile tale, astfel încât ajutorul nostru financiar să rămână un ajutor până la finalul perioadei de creditare!

Depunerea documentelor necesare aprobării creditului

Am optat pentru simplificarea acestei etape cât mai mult posibil, în prezent seria documentelor necesare aprobării unor credite cu garanție imobiliară fiind extrem de restrânsă. Aceasta cuprinde doar 3 categorii de documente, ușor și rapid de procurat, după cum urmează:

  1. Acte de identitate pentru solicitant, codebitori și/sau garanți:
  • Acte de identitate
  • Documente care atestă starea civilă
  1. Documente care atestă veniturile solicitantului și ale familiei sale:
  • Adeverință de venit (pentru venituri din salarii și contracte de administrare/management/ de mandat obținute în România)
  • Sunt acceptate veniturile obținute din orice tip de activitate legală (salarii, pensii, chirii, profesii liberale, drepturi de proprietate intelectuală, contracte de mandat, dividende etc.)
  1. Documente care atestă dreptul de proprietate asupra bunului imobil adus în garanție:
  • Documente care atestă dreptul de proprietate
  • Încheierea de intabulare a dreptului de proprietate
  • Documentația cadastrală
  • În cazul refinanțării externe se va prezenta contractul de credit și graficul de rambursare încheiat cu instituția financiară sau altă persoană fizică/juridică
  • Alte documente solicitate (ex: certificat de atestare fiscală etc.)

După cum probabil că ai ghicit, și acest pas este legat de interacțiunea cu specialiștii. De ce?

În funcție de particularitățile tale (venituri, valoarea creditului, garanțiile etc.), consultantul Rapid Credit îți va comunica exact documentele pe care tu trebuie să le prezinți în vederea accesării unui imprumut cu ipoteca.

Este esențial să depui documentele cât mai rapid posibil pentru a primi la fel de rapid răspunsul așteptat.

Timpul de așteptare pentru aprobarea creditului

După contactarea instituției de credit, discuțiile cu specialiștii, prezentarea criteriilor de eligibilitate, întocmirea planului personalizat și depunerea documentelor vine si perioada în care aștepți răspunsul pentru aplicarea ta. La Rapid Credit tot acest timp de așteptare nu durează mai mult de 24 de ore în condiții optime (să fie depuse toate documentele necesare și să fie îndeplinite criteriile de eligibilitate adoptate de companie).

O adevărată provocare a reprezentat obținerea unui timp atât de scurt pentru aprobarea creditelor cu garanție imobiliară, însă organizarea internă și echipa bine pregătită lucrează neîncetat la îndeplinirea visurilor tuturor clienților noștri.

Accesarea creditului

Ultima etapă și cea mai așteptată este cea de accesare a creditului.

Cât timp condițiile adoptate de companie cu privire la accesarea unui credit cu garanție imobiliară sunt îndeplinite, cererile sunt acceptate și contractul final este semnat. În cel mai scurt timp după semnarea documentelor se pune la dispoziție valoarea creditului către client.

Un credit cu garanție imobiliară poate reprezenta un ajutor important în situații urgente, fiind aprobat în doar 24 de ore și având o serie de condiții permisive și flexibile. Pentru ca accesarea unui astfel de credit să fie un ajutor pe tot parcursul perioadei de creditare, este necesar să consulți un specialist Rapid Credit și să primești un plan special adaptat nevoilor și posibilităților tale. Echipa noastră îți poate face cele mai potrivite recomandări astfel încât să nu ajungi în situații delicate și dificile din punct de vedere financiar.

Sperăm la o bună colaborare și comunicare cu fiecare client care ne trece pragul, astfel că o situație neplăcută pentru aceștia, reprezintă, de asemenea, o situație neplăcută și pentru echipa noastră.

Din aceleași considerente am investit în îmbunătățirea și posibilitatea de adaptare a împrumutului cu garanție imobiliară, pentru a-l transforma în cel mai avantajos credit pentru persoanele ce au nevoie de suport financiar suplimentar.

Alege azi un proces întreg de consultanță pentru a-ți asigura stabilitatea financiară din viitor!